לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

איזה מן טיפוס אתם? (חמשת האלמנטים)



חמשת האלמנטים: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים.זהו כלי אבחון בכל מקצועות הטיפול, הנשענים על הפילוסופיה של הרפואה הסינית. ביניהם שיאצו.



חמשת האלמנטים: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים הם ביטויים שונים של אותה אנרגיה אחת .

זהו כלי אבחון בכל מקצועות הטיפול, הנשענים על הפילוסופיה של הרפואה הסינית.
ביניהם שיאצו.

מקור התאוריה הוא התבוננות בעולם התופעות סביבנו. מחזוריות היום והלילה, המחזור החודשי, חילוף 4 העונות ושבע השנים כל אלה ועוד מהווים את אבני היסוד להבנת התהליכים בטבע ולפיכך גם בגוף האדם .

חמשת האלמנטים הם חומרי היסוד הקיימים בטבע כמו גם בגוף האדם, המקיימים כל העת את מעגל החיים ותנועתו בהתקדמות דינאמית ובלתי פוסקת. כל יסוד בונה ומזין את הבא אחריו.

ניתן לתאר את המעגל כך: המים משקים את העץ, העץ הוא חומר גלם ליצירת אש, האש מפרה ויוצרת אפר ואדמה, בעמקי האדמה ,החומר נדחס ונוצרת המתכת, המתכת מפרידה ומנווטת את מי התהום מעלה, כדי שהמים יוכלו להמשיך להזין את העץ וחוזר חלילה...

שינויים וחריגות בתפקוד יחסי הגומלין בין האיברים הפנימיים ניתנים לזיהוי ע"י סממנים ותופעות חיצוניות כגון שינוי במראה הפנים של המטופל, בקולו, בחוש טעם, בריח וכו`.

חומרי יסוד אלו באים לידי ביטוי בחמישה טיפוסים של אנשים:

טיפוס העץ ? טיפוס זה נחוש ופותר בעיות. תחרותי ואינו אוהב להפסיד, דורש שליטה, יוצר שינוים, קובע מטרות, כללים וחוקים. החלטי, יוצר מאבקים, מהיר, בעל חזון הצופה מספר מהלכים קדימה, כועס ויכול לאבד שליטה בקלות.
באופיו הוא יצירתי מאוד ומוכשר בתחומי האומנות והמדע. רגשות מוחצנים ומודחקים כאחד.
כאשר יש חולשה באלמנט העץ ? הוא מתוסכל, תשוש, מרוגז, כעוס מאוד, מתפרץ, ואז הופך לרגיש ופגיע.
מבנה גוף ? יוכל לבוא לידי ביטוי ע"י מבנה גוף צר וארוך, פנים גרמיות, שפת גוף קופצנית ומעט מתפזרת החוצה, גוון פנים ירקרק, בעל קול חזק ודומיננטיות של השרירים והגידים.

טיפוס האש ? אחד שנכנס לחדר וכולם מסתכלים עליו, הוא המרכז, לב העניין עצמו, הוא יוצר התרגשות, מעין קסם, הוא מאחד אנשים, מבטל את מוגבלות את הפחד מהשינוי והקיבעון. הוא אופטימי, נדיב ונכון לעזור, מראה את חצי הכוס המלאה, הוא בעל כושר ביטוי ואוהב ריגושים.
כאשר יש חולשה באלמנט האש ? הוא מתבודד, מסתגר, מתכנס בתוך עצמו, נכנס לדיכאון- כיבוי הלהבה, ולעתים נוטה להתפרצויות מאניות (כלהבה המרצדת).
מבנה גוף- מעט עגלגל בבטן ובאגן, בעל ראש קטן, תווי פנים מחודדים עם גוון אדמדם. אנרגטי ואקטיבי.

טיפוס האדמה ? במילה אחת ? אימא. דואג, אוהב, מזין, עמוד התווך של הבית מאזן ומפשר בין האלמנטים. הרמוניה, מייצג איזון ושאיפה לשיווי משקל, חביב הקהל, פותר קונפליקטים ע"י כך שהוא מזדהה עם כל צד בקונפליקט. טיפוסי האדמה הם אנשי בית,בד"כ שמנמנים ומתוקים.
בעלי נטייה למקצועות סוציאליים כמו מטפלים, פסיכולוגים או מורים, מתוך אידיאל של עזרה ונתינה לזולת.
כאשר יש חולשה באלמנט האדמה?חסר יציבות, חסר ביטחון, תובעני ואף אובססיבי. הוא הופך לחסר פעילות וההשמנה גוברת.
מבנה גוף- נוטים לכבדות, בשרניות באזור הצוואר והכתפיים (אם כי לאו דווקא שמנים). בעלי גוון עור צהבהב עד חום כהה, ראש גדול, פנים מרובעות, כפות ידיים ורגליים קצרות.
טיפוס המתכת ? יודע את הגבולות, בעל משמעת וקפדן, אינו חורג מהכללים, אוהב אסטטיקה ויופי, אחראי, ביקורתי ושיפוטי, חברתי אך אינו חברותי ואינו מגלה רגשות יתר על המידה. מצטיין בהגיון חד ויכולת ניתוח גבוהה,החלטי ותכליתי מאוד,עצמאות מחשבתית וכוח רצון חזק.
כאשר יש חולשה באלמנט המתכת- הכפייתיות משתלטת, האדם הופך ליותר מקובע, ובמקביל חש את עצמו באי סדר, דבר המביא אותו לביקורת עצמית קשה, צער ואכזבה מעצמו.
מבנה גוף- כתפיים צרות ומכונסות, מסותת, גרמי ועם נטייה לעצמות בריח בולטות, גוון פנים לבנבן-חיוור,עור הידיים עדין ויפה .

טיפוס המים- זהו האלמנט העמוק ביותר המאפשר את תחילת החיים עצמם והמשכיות זרימת המעגל. כמו הים הוא עמוק וחסר גבולות-מכיל בתוכו את סודות החיים ופוטנציאל ההגשמה המועבר מדור לדור. בעלי תכונה של חלחול והזנה, זו המסתוריות הגדולה,המשתנה ללא הרף על פני השטח אך מונעת מזרמים אדירים ושקטים- מתחת. המסתוריות אוגרת בתוכה את התמציות החיוניות להפעלת החיים עצמם- הם מזרקת החיים.
כאשר יש חולשה באלמנט המים- האדם יחפור בעבר, יהיה תקוע בפחדים העמוקים של עצמו ושל אחרים, במקום להתמודד איתם ולזרום, יהיה מסוגר, שקט ומפוחד.
מבנה גוף- עגלגל,ראשם גדול, גוון פנים נוטה להיות כהה, רגיש, שקט, מסוגר, מאופק, לעתים אינו מתחבר בקלות,ביישן. נוטה לחקירת נבכי הנפש, מתעקש לחפש את האמת.

בברכה,
אורית לדני- שיאצו ושיקום תנועתי.
נייד: 052-3894451

המאמר פורסם גם כאן »

אורית לדני מטפלת שיאצו בכירה.
שיקום תנועתי אורטופדי בגישת Trigger Point Therapy
קינזיו טייפינג- Kinesio Taping

שיתוף חברים
עם : אורית לדני